Treball, Afers Socials i Famílies ha ajudat més de 19.400 persones el 2017 a regularitzar la seva situació administrativa.

Per Ràdio Balaguer
480 visites
Storage

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, a través de la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, va ajudar el 2017 més de 19.400 persones a regularitzar la seva situació administrativa a l'Estat espanyol. Es tracta de persones que es van adreçar a la Generalitat per demanar els seus informes d'arrelament i reagrupament, un tràmit necessari per a la concessió del permís de residència per part de l'Estat espanyol. 

Tal i com ha recordat el secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, Oriol Amorós, l'any 2011 la Generalitat va assumir noves competències en immigració i pot acreditar l'adequació de l'habitatge per sol·licitar el reagrupament familiar o per renovar les autoritzacions de residència dels familiars reagrupats, així com el grau d'integració per accedir a l'arrelament social. Des d'aleshores, s'han atès prop de 170.000 sol·licituds d'informes d'estrangeria. 

Aquest 2017 s'han rebut 21.891 sol·licituds, un 3,3% menys que l'any anterior. En concret, s'han rebut 11.112 sol·licituds d'informes que acreditin l'adequació de l'habitatge –ja sigui per demanar un reagrupament familiar o per renovar les autoritzacions dels familiars ja reagrupats–, i 10.784 sol·licituds pel grau d'integració, tant per obtenir l'arrelament social com per renovar la residència temporal.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar