Treball destina més de 2.5 milions d'euros a la Campanya Agrària d'enguany per a intensificar el suport al sector agrari davant la COVID-19. D'altra banda Agricultura finalitzarà el pagament de la PAC corresponents a 2019

Per Ràdio Balaguer
522 visites
85Ffd7Efc61546F9Ebf7577Edea2B485Recollidafruitaup

El secretari general del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, ha destacat avui el comportament "diferent i sostingut " del mercat de treball en el sector agroalimentari en comparació amb altres sectors econòmics durant el període d'afectació de la COVID-19.

"La crisi sanitària ha causat diferents efectes econòmics en funció de si les activitats eran considerades serveis essencials o no", ha dit Ginesta, qui ha explicat que "el Departament de Treball ha intensificat el seu suport a la campanya agrària 2020 i, en especial, a la de la fruita dolça destinant més de 2,5 milions d'euros al sector agrari amb diversos programes socials i polítiques actives d'ocupació davantb els efectes de la COVID-19".

Els ajuts que el Departament dedica al sector agrari s'atorguen, entre altres iniciatives, amb la del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC), que ha pressupostat 625.000 euros per contractar 52 persones tècniques, durant quatre mesos, per fer tasques de mediació i suport a l'acolliment de treballadors/es temporers a la campanya agrària de  la demarcació de Lleida.

Per portar a la pràctica la iniciativa del programa Formació i Treball, el SOC ha obert una convocatòria adreçada a nou ajuntaments (Alcarràs, Torres de Segre, Bell·lloc d'Urgell, Soses, Bellpuig, Artesa de Segre, Lleida, Aitona i Seròs), els consells comarcals de les Garrigues. la Noguera, el Pla d'Urgell, el Segrià, l'Urgell, i les organitzacions sindicals i empresarials agràries.

Mitjançant la iniciativa, aquests organismes i entitats podran subscriure 52 contractes a jornada completa durant 4 mesos. Les persones contractades reben  formació professionalitzadora en l'àmbit de la mediació, la intermediació, el suport i l'acolliment de les persones temporeres.

D'altra banda en l'actual escenari de crisi generat per la COVID-19, el sector agroalimentari català no ha aturat la seva activitat i es ratifica com a sector estratègic. Els agricultors i ramaders han mantingut la seva activitat per a l'abastament a la indústria, a la distribució i als mercats, garantint la seguretat, les necessitats i demanda d'alimentació a la ciutadania, posant de manifest la importància de la seva feina per al conjunt de la societat.

Aquest valor essencial es manifesta en la voluntat de la Unió Europea (UE), en tractar-se del principal destinatari dels fons europeus amb la Política Agrària Comuna (PAC).

Així, des del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya se segueix treballant per a garantir la gestió dels fons del PAC, malgrat la situació derivada de la COVID 19; i al llarg del mes de juny el DARP finalitzarà el pagament dels ajuts de la PAC corresponents a 2019.

Val a dir que l'import dels fons comunitaris de la PAC que gestiona el DARP, i que superen anualment estrictes controls i auditories, se situa al voltant de 400M€. I que en els darrers 10 anys aquest import de les ajudes econòmiques de la PAC a Catalunya en ajudes directes i en desenvolupament rural superen els 3.251 M€.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar