UGT i CCOO tornen a exigir al govern espanyol que derogui la reforma laboral i de pensions abans de les eleccions. Pels sindicalistes, "encara queden Consells de Ministres suficients" perquè l'executiu aprovi més mesures socials

Per Ràdio Balaguer
474 visites
78E04763791208B3Fd0Ef2E5E6891945Reformalaboralugt1
Els secretaris generals de CCOO i UGT, Unai Sordo i Pepe Álvarez, han instat al govern espanyol a derogar via decret llei els aspectes "més" lesius de la reforma laboral i la de pensions abans que se celebrin les eleccions generals del 28-A, i han demanat als grups parlamentaris que li donin suport. "Hi ha temps per fer-ho", ha assenyalat Sordo en una roda de premsa aquest dijous. En una compareixença conjunta per fer balanç dels nou mesos de govern socialista, Sordo i Álvarez han valorat positivament l'aprovació de mesures com la de l'increment del salari mínim i les relatives al subsidi per a majors de 52 anys o la del permís de paternitat, però han mostrat la seva decepció amb l'executiu presidit per Pedro Sánchez per no modificar ni "un punt ni una coma", en paraules de Sordo, de la reforma laboral del 2012. "Encara queden Consells de Ministres suficients perquè es puguin concretar els pactes que ja tenim acordats", ha dit Álvarez.
 
"No s'ha fet, ni totalment ni parcialment, quan aquest era un dels compromisos del govern de Sánchez i quan ja ho teníem acordat, amb les organitzacions empresarials també, des de fa dos mesos", ha retret Pepe Álvarez. En la mateixa línia, Sordo ha insistit que "encara hi ha temps" per aprovar via decret llei alguns aspectes de la reforma laboral sobre els quals executiu i representants sindicals havien arribat a un acord en les taules de negociació. 
 
En concret, els sindicats han exigit que s'apliqui el conveni de referència a les empreses subcontractades; la prevalença del conveni sectorial sobre el d'empresa i la recuperació de la ultra activitat perquè cap empresa quedi sense conveni quan no hi hagi acord per a la seva renovació.
 
"El govern ha de ser corresponsable amb aquests acords", ha assenyalat el secretari general de CCOO, que, alhora, ha demanat als grups polítics que convalidin el decret llei al Congrés. "Treballarem fins a l'últim dia perquè hi hagi una majoria política", ha afegit. En la mateixa línia, el màxim representant d'UGT ha assegurat que els partits polítics que van donar suport a la moció de censura han de decidir "si donen suport a les nostres propostes ja pactades o no".
 
D'altra banda, els sindicats han reclamat al govern de Pedro Sánchez que derogui la reforma de les pensions de 2013. "No volem que cada any els pensionistes estiguin en suspens pensant si aquest any hi ha pujada o no. Cal recuperar la revaloració automàtica de les pensions a l'IPC per llei i derogar definitivament el factor de sostenibilitat", ha dit Álvarez.
 
D'altra banda, el secretari general d'UGT ha lamentat que el govern espanyol tampoc ha derogat l'article 315.3 del Codi Penal, "que criminalitza el dret de vaga, tot i els reiterats compromisos de Pedro Sánchez demanant la seva derogació". "Cal canviar la llei i això no s'ha fet", ha reblat.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar