Una vintena d'organitzacions signen un manifest contra la 'voluntat abusiva' de l'estat de 'criminalitzar' els CDR. També condemnen l'estat 'd'amenaça i persecució permanent' als independentistes.

Per Ràdio Balaguer
600 visites
531A43Dd14712057F92C8E30D305F842Dz94Nz5Wsai1Trd

Una vintena d'organitzacions participants a la Taula de Coordinació d'Entitats Sobiranistes, entre les quals hi ha l'ANC, Òmnium Cultural, Plataforma per la Llengua i Súmate, han signat un manifest contra la "voluntat absolutament abusiva de les institucions de l'Estat espanyol de criminalitzar organitzacions com els CDR amb acusacions del tot de lloc" més enllà, afegeixen, del tipus de "formes d'expressió emprades". 

En el text, les associacions asseguren que aquestes mobilitzacions han estat "sempre pacífiques" i expressen la seva "més ferma condemna a l'estat d'amenaça i persecució permanent" per part de "certes institucions públiques i mitjans de comunicació" pel fet de defensar la independència. Segons assenyalen, ho fan "dins de la legalitat vigent" i adverteixen que aquests atacs atempten "greument" contra la llibertat d'expressió. 

Han subscrit el manifest Súmate, ADIC-GENCAT (Assemblea en Defensa de les Institucions Catalanes), l'ANC, l'Associació Catalana de Professionals, el Cercle Català de Negocis, CIEMEN, El Col·lectiu Emma, els CDR, els Comitès Llibertat, la Coordinadora d'Associacions per la Llengua, l'Ens de l'Associacionisme Cultural Català, la Fundació Catalunya Estat, la Fundació Congrés de Cultura Catalana, l'Institut Nova Història, La Fàbrica, Òmnium Cultural, la Plataforma per la Llengua, la Plataforma Proseleccions Esportives Catalanes, Sobirania i Justícia, Sobirania i Progrés i Universitat per la República. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar