USTEC i CGT mantenen la convocatòria de vaga després de la reunió amb Niubó. Segura reclama reobrir la negociació i establir un calendari per abordar les qüestions pendents

Per ACN
74 visites
Reunió de la consellra amb USTEC
Reunió de la consellra amb USTEC

USTEC i CGT mantenen la convocatòria de vaga per al primer dia de curs, després que les reunions amb la consellera d'Educació, Esther Niubó, no hagin servit per acostar posicions. La primera trobada ha estat amb USTEC, ha començat cap a les deu del matí i ha durat unes dues hores. A la sortida, la portaveu del sindicat, Iolanda Segura, ha explicat que mantenen la convocatòria de vaga i perquè asseguren que la conselleria no s'ha obert a negociar i els ha posat com a "excusa" el fet que hi ha convocada l'aturada. Ha afegit que, en els pocs dies que queden, "és difícil" que es pugui revertir la situació. Posteriorment, Niubó s'ha reunit amb la CGT, que també ha expressat que la vaga es manté.

(Aquesta notícia actualitza l'anterior sobre el mateix tema incorporant les declaracions de la CGT, la Intersindical, la COS i l'Assemblea Educativa de Catalunya)

Segura ha valorat que la vaga només es podia evitar si durant el juliol o just ara abans de començar el curs la conselleria els hagués traslladat una proposta de calendari de negociacions "que realment donés resposta a les demandes del col·lectiu". La portaveu ha manifestat que això no ha passat, i per això ha dit que la vaga "és un fet". "Convidem i animem a tot el personal educatiu que se sumi a aquesta vaga per fer aquesta pressió necessària perquè aquesta proposta de negociació pugui ser realitat", ha declarat.

Ha lamentat que des de la conselleria es mostren "reticents" a obrir aquestes negociacions. La portaveu ha dit que la vaga "expressa molt clarament que hi ha malestar i que el conflicte persisteix" i ha asseverat que la pilota està a la teulada de l'administració.

La portaveu d'USTEC ha afirmat també que valoren com a positius els avenços aconseguits el curs passat, ja que ha defensat que són guanys sorgits de la mobilització. "Són uns guanys que reivindiquem com a propis, però no són suficients", ha declarat.

En ser preguntada per les qüestions que continuen sobre la taula, Segura ha explicat que el que més preocupa al col·lectiu són els recursos i les ràtios. Ha afegit, però que, el denominador comú de tothom amb qui han parlat, és la percepció que el curs vinent "no hi haurà cap canvi" a la seva aula. Així ho han traslladat a la conselleria i li han reclamat que al mapa on es concreten els recursos que hi ha a cada centre, s'ha d'afegir quins són els que fan falta.

Pel que fa a les ràtios, ha reconegut que s'ha donat un "pas tímid endavant" però ha afirmat que no suficient. Segura també ha situat les temperatures a les aules o el català com a temes a resoldre. Amb tot, la portaveu ha insistit que es manté la convocatòria de vaga i ha fet una crida al col·lectiu a secundar-la.

La CGT demana "un acord real amb el comitè de vaga"

Per la seva banda, la secretària general de la Federació d'Ensenyament de la CGT, Laura Gené, ha afirmat després de la trobada que mantenen la convocatòria de vaga i ha dit que el que feia falta per desconvocar-la era "poder arribar a un acord real amb el comitè de vaga". Ha celebrat que la consellera els hagi citat, però ha advertit que això no farà que signin "un xec en blanc" per aturar les mobilitzacions.

Gené ha afirmat que les reivindicacions del col·lectiu estan clares i que són "exactament les que hi havia" i que van portar a un "no contundent" al preacord del maig. "Això no va de sous, això va de recursos", ha manifestat.

La secretària general ha fet també una "crida d'ajuda" a les famílies, ja que ha reconegut que convocar una vaga el primer dia de curs "genera problemes" de conciliació i d'acollida dels primers cursos. "No ens agrada aquesta situació, no és una situació que des de les educadores i des del personal educatiu estiguem gaudint", ha declarat. Amb tot, ha reivindicat que ho fan per defensar l'educació pública.

Un altre dels sindicats convocants de la vaga, la Intersindical, ha augurat que la vaga del 8 de setembre pot no ser l'última, en paraules del seu portaveu, Marc Martorell. "Si volem tenir més millores, si volem tenir un sistema educatiu digne, cal continuar, cal sortir a mobilitzar-se, tant el dia 8 com els que vindran", ha dit.

Per part de la COS, Armand Castany ha assegurat que el curs començarà "de la mateixa manera que va acabar" i ha insistit que els acords del curs passat són insuficients.

A les trobades també han assistit membres de l'Assemblea Educativa de Catalunya. Un d'ells, Rubèn Satorra, ha explicat que els acords de l'any passant són "insuficients" i ha detallat que durant l'estiu s'ha treballat en un document amb les seves principals reclamacions i propostes. Aquest esborrany es debatrà en assemblees que tindran lloc el dia de la vaga i que posteriorment s'haurà de ratificar en una assemblea prevista pel 19 de setembre. Entre d'altres, aborda qüestions com les ràtios, l'aplicació del decret d'inclusiva, el reconeixement del personal educatiu i la necessitat d'arribar al 6% del PIB en educació "en un termini de dos o tres anys".

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar