Càritas d'Urgell impulsa, juntament amb les altres nou Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya la campanya de Nadal 'Sigues part de la solució contra la pobresa'.

Per Ràdio Balaguer
889 visites
9E83Db3674Ab933B9D77203540A76Af6Caritasnadal

Càritas d'Urgell impulsa, juntament amb les altres nou Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya la campanya de Nadal "Sigues part de la solució contra la pobresa". 

La missió de Càritas és acollir i acompanyar les persones que més ho necessiten, i amb el suport de 16.000 particulars, 1.000 empreses i la feina de gairebé 500 professionals i més de 12.000 voluntaris/es, Càritas va poder atendre a 360.604 persones a Catalunya (un 4,8% de la població catalana) durant l'any 2016. 

Des de Càritas asseguren que treballen per la justícia tot i que apunten que una societat justa no només es promou amb relacions de drets i deures, sinó també amb relacions de gratuïtat, de misericòrdia i de comunió. 

Malauradament, diuen, la tasca social continua sent avui més imprescindible que mai i per això han volgut centrar la campanya en un dels col·lectius més oblidats de la nostra societat: la gent gran. La solitud és un tret comú en moltes de les persones grans que acollim i acompanyem des de Càritas. 

Un 60% de les persones grans ateses són persones que viuen soles, i per això cal treballar per garantir-los-hi una vida digna amb l'escalfor i l'acompanyament que oferim des de Càritas. Per fer-ho, necessiten, afirmen des de Càritas, continuar sumant a més persones compromeses, persones que vulguin compartir les seves capacitats, els seus recursos i les seves esperances per avançar en la construcció d'una societat més acollidora, inclusiva i justa. 

La campanya de Nadal, que finalitzarà el 6 de gener, tindrà com a punt central la col·lecta a les parròquies de la diòcesi d'Urgell. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar