El Govern rebaixa la velocitat de 100 quilòmetres per hora a 90. El nou límit de velocitat a carreteres convencionals entra en vigor aquest dimarts

Per Ràdio Balaguer
621 visites
E9E3Abe52C3165F108B45A117A03C901Limit90Km
El Departament de Territori i Sostenibilitat està rebaixant la velocitat de 100 quilòmetres per hora a 90 en 266 punts de la xarxa viària catalana. Els equips de manteniment estant instal•lant aquets dies els nous senyals en uns 500 quilòmetres de carreteres convencionals, amb motiu de la modificació del límit màxim de velocitat en aquest tipus de vies. Aquesta actuació abastarà una vintena de carreteres de tot Catalunya. 
 
La major part de les vies afectades són d'un carril per sentit de la circulació i un voral d'un metre i mig d'amplada. Cal recordar que hi ha trams en aquestes carreteres que compten amb limitacions específiques de la velocitat. En aquests trams no s'aplicarà la nova mesura.
 
A l'àmbit de Lleida seran les vies C-13, C-14, C-14z, C-26, N-II, C-12 i LP-3322. 
 
L'objectiu d'aquets canvis és disminuir els accidents. De fet, fins a 37 persones van morir l'any 2018 en 32 accidents de trànsit a la demarcació de Lleida, segons les dades presentades pel director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau, en el balanç de sinistralitat del 2018 a Lleida, Alt Pirineu i Aran, i  a la Catalunya Central.
 
De les dades presentades es desprèn que 36 persones van morir en zona interurbana i 1 en zona urbana. Això suposa una disminució del 6% pel que fa als accidents mortals i un increment del 3% quant a les víctimes mortals respecte al 2017, quan hi va haver 34 sinistres mortals amb 36 víctimes mortals. 
 
D'aquests, tres accidents van registrar dues víctimes mortals i un fins a tres víctimes mortals. Va ser l'accident que va passar el 12 d'agost a la C-12, a Balaguer, en què van morir tres joves. 
 
La comarca de la Segarra és la que més incrementa la sinistralitat mortal en carretera i passa de 2 víctimes mortals l'any 2017 a 6 l'any 2018. Per vies, la C-12 és la que concentra més persones mortes i la que ha incrementat més la sinistralitat mortal respecte al 2017. 
 
De les 36 persones mortes a les carreteres de Lleida, la meitat són ocupants de turisme, 8 motoristes i 4 usuaris de maquinària agrícola. Les franges d'edat que registren més mortalitat són entre 45 i 54 anys i de 55 a 64 anys. 
 
El cap de trànsit dels Mossos d'Esquadra a Ponent, Jordi Batista, ha assegurat que estan "satisfets però no contents" perquè hi ha una reducció de víctimes mortals però segueixen havent-hi.
 
Els Mossos d'Esquadra també alerten de l'augment dels accidents mortals amb tractor a les comarques de Lleida, l'any 2018. Mentre que, segons han explicat, anualment se'n registren de zero a dos, l'any 2018 hi va haver quatre. Destaquen, a més, que tots ells eren "evitables" ja que es van produir per imprudències o manca de mesures de seguretat. 
 
Finalment, el Servei Català de Transit ha anunciat que instal•larà aquest any un nou radar de tram a la carretera C14, entre Ponts i Bassella, un tram especialment perillós segons trànsit. Amb aquest nou radar de tram, ja seran tres els instal•lats a la demarcació, el de la N230 al túnel de Vielha i el de la A2 a Vilagrassa.
 
D'altra banda també relacionat amb la mobilitat i el transit, el BOE va publicar el passat divendres la resolució del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública mitjançant la qual s'amplien les plantilles de les quatre prefectures de Trànsit de Catalunya amb 25 examinadors de trànsit.
 
D'aquests 25 nous examinadors, 2 corresponen a la Prefectura de Lleida. Actualment, a Lleida hi ha 3 examinadors més un altre examinador que també fa les funcions de coordinador d'examinadors.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar