El Govern troba 'incomprensibles i irresponsables' les pressions del PP contra l'oficialitat del català a la UE. Paneque espera que un ajornament pugui ajudar a trobar la unanimitat al Parlament Europeu

Per Ràdio Balaguer
251 visites

Els 27 posposen la votació per l'oficialitat del català a la UE i demanen a Espanya seguir negociant. Almenys deu estats membres han instat el govern espanyol a ajornar la decisió

D82860D5580A30Dc8F1E13B1E4C27173Dcb45Defe7Cc453Aa91Adfdf86A362A5

La votació per l'oficialitat del català a la Unió Europea ha quedat posposada davant la manca d'unanimitat entre els 27 per validar la petició d'Espanya. En la reunió del Consell d'Afers Generals de la UE d'aquest dimarts, almenys deu estats membres han demanat al govern espanyol que retirés la votació pels dubtes legals i econòmics que encara mantenen. Així, l'executiu de Pedro Sánchez ha topat de nou amb les reticències de part de les capitals europees. En l'agenda de la reunió, l'oficialitat de les tres llengües constava com a punt d'adopció. Tanmateix, els dubtes d'alguns estats membres han provocat que els ministres d'Afers Europeus reunits aquest dimarts a Brussel·les hagin decidit posposar la decisió.

El Govern considera que les pressions del PP contra l'oficialitat del català a la UE són "absolutament incomprensibles i irresponsables". Així ho ha valorat la consellera i portaveu, Sílvia Paneque, durant la roda de premsa d'aquest dimarts a Palau, posterior al Consell Executiu. La portaveu ha argumentat que tant el català com el basc i el gallec són llengües oficials a Espanya i que, per tant, caldria donar suport a la seva oficialitat a Europa. Així mateix, i abans que es confirmés l'ajornament de la votació a l'Eurocambra, Paneque s'ha mostrat esperançada que el fet de posposar la decisió ajudi a trobar la unanimitat necessària.

Paneque ha receptat "prudència", a l'espera de la confirmació sobre si finalment l'oficialitat del català es votaria o no avui. La portaveu ha constatat que sí que hi ha una qüestió objectiva, en referència a les pressions del PP. La consellera ha criticat que el partit d'Alberto Núñez Feijóo s'hagi mobilitzat a escala europea per actuar de manera "absolutament incomprensible i irresponsable" contra llengües oficials "en l'àmbit espanyol". "És incomprensible", ha lamentat.

En aquest sentit, Paneque ha manifestat que la defensa de l'oficialitat del català, basc i gallec a les institucions europees hauria de ser un fet "d'obligat compliment". En contraposició, ha reivindicat que l'executiu espanyol s'ha implicat "des del primer moment" i com cap altre govern abans per assolir l'oficialitat del català a les institucions europees.

La portaveu del Govern ha subratllat que, "passi el que passi", l'executiu de Salvador Illa continuarà treballant per "dignificar, protegir i promocionar" la llengua en l'àmbit de les institucions.

Votació posposada

Just en acabar la roda de premsa de Paneque s'ha confirmat que la votació es posposava davant la manca d'unanimitat entre els 27 per validar la petició d'Espanya. Segons ha pogut saber l'ACN, almenys deu estats membres han demanat al govern espanyol que retirés la votació pels dubtes legals i econòmics que encara mantenen alguns governs nacionals.

Així, l'executiu de Pedro Sánchez ha topat de nou amb les reticències de part de les capitals europees. En l'agenda de la reunió del Consell d'Afers Generals de la UE, l'oficialitat de les tres llengües constava com a punt d'adopció.

Tanmateix, els dubtes d'alguns estats membres han provocat que els ministres d'Afers Europeus reunits aquest dimarts a Brussel·les hagin decidit posposar la decisió.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar