Els productors de cereal, preocupats per la situació de sequera, que pot reduir la collita de forma important.

Per Ràdio Balaguer
519 visites
21D645Aef6Ae7C80Bcdcb933Ade9A6E4Cereals

Les pluges dels últims dies han arribat massa tard en el cas d'algunes parcel·les que s'han vist obligades a ressembrar, amb el sobrecost que això suposa, mentre que n'hi ha d'altres en les quals pràcticament descarten poder aconseguir una collita. Així ho ha explicat segons recull el diari Segre, el responsable del sector d'herbacis d'Unió de Pagesos, Santi Caudevila, que adverteix també dels efectes d'unes temperatures atípicament altes durant les últimes setmanes.

Segons assenyalen dades de l'Agència Estatal de Meteorologia, durant bona part del mes de desembre es van registrar temperatures màximes clarament per sobre de la mitjana històrica, amb dies atípics en què fins i tot es van vorejar els vint graus.

Per cultius, es qualifica de desastrosa la situació de la colza, mentre que el sègol aguanta millor, en gran manera a causa de la seua rusticitat. En el cas de blats i ordis, la situació és dispar i depèn molt del tipus de terres.

Tot plegat en un moment en el qual les cotitzacions dels cereals continuen sense acompanyar els agricultors. Santi Caudevila calcula que en aquests moments els preus se situen entre 15 i 20 euros per tona per sota dels costos de producció. "Fa molt temps que els agricultors estan vivint del seu patrimoni", denuncia el dirigent d'UP.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar