La Fira del Meló d'Artesa de Segre tanca amb prop de 14.000 visites i un gran èxit d'assistència a les noves propostes culinàries relacionades amb el formatge. El sopar de dissabte torna a batre rècords amb la venda de 3.750 degustacions
La 569a Fira de Sant Bartomeu d'Artesa de Segre va tancar portes ahir al vespre amb un balanç d'entre 13.000 i 14.000 visites, les mateixes que l'any passat. La segona jornada, com ja és habitual, va ser la més multitudinària, sobretot per la coincidència amb el mercat setmanal durant el matí però també amb gran afluència de persones durant la tarda.
No obstant, l'acte més multitudinari va ser, un any més, el sopar de dissabte a la nit, que va tornar a batre el rècord d'assistents. Es van vendre un total de 3.750 tiquets de degustacions de vi, formatge, embotit, meló i coca de recapte, i va reunir unes 1.500 persones, un 60 per cent més que l'any passat.
Les novetats d'aquest any també han aprovat amb bona nota, i les propostes gastronòmiques amb el formatge de protagonista han penjat el cartell de complet, tant el tast de dissabte com la demostració de cuina d'ahir. També han registrat un notable índex de participants la trobada de puntaires, amb prop de 350 persones, i la jornada d'intercanvi de col·leccionistes.
L'alcalde, Mingo Sabanés, ha valorat molt positivament la reorganització d'espais, que han situat el nou Casal Cultural com a centre neuràlgic de la fira i que, vistos els bons resultats, es repetirà l'any vinent. El motiu principal d'aquest canvi ha estat l'estalvi i, en aquest sentit, Sabanés ha recordat que l'austeritat i la reducció pressupostària han condicionat l'edició d'enguany.
Per aquest motiu, l'alcalde ha agraït els esforços de totes les persones implicades per fer que, finalment, el certamen hagi tirat endavant. Un cop més, ha recordat que l'any vinent la fira tornarà i ha descartat convertir-la en bianual.