L'alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé, qualifica de gran notícia el programa de millores al corredor viari entre Tàrrega, Balaguer i Alfarràs (C-53 i C-26) que preveu impulsar el departament de Territori i Sostenibilitat

Per Ràdio Balaguer
901 visites
Storage

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat un pla d'actuacions a dues carreteres de la demarcació de Lleida considerades punts negres per l'elevada sinistralitat. Són la C-53 i la C-26 entre Tàrrega, a l'Urgell i Alfarràs, al Segrià.. La població situada al mig d'aquestes carreteres és Balaguer. L'alcalde de la ciutat, Josep Maria Roigé, diu que aquest anunci és una gran notícia.

Àudio

La C-53 i la C-26 són dues de les vies on hi ha més accidents a la demarcació de Lleida. Concentren força volum de trànsit pesant, ja que no estan desdoblades. El pla preveu la millora de la senyalització tant horitzontal com vertical, i també semafòrica.

Àudio

El Departament de Territori i Sostenibilitat està elaborant un estudi per a definir quines són les actuacions de millora més adients per a millorar la seguretat viària tant de conductors com de vianants en les vuit travesseres del corredor: Anglesola, Tornabous, la Fuliola, el Tarròs, Bellcaire d'Urgell, Castelló de Farfanya, Algerri i Alfarràs. Aquest projecte, que concretarà la inversió necessària, estarà enllestit abans de la primavera i s'impulsaran progressivament els treballs durant aquest any i el que ve.

Àudio

L'objectiu principal d'aquestes obres és pacificar el trànsit i millorar la seguretat viària, tot contribuint que els conductors redueixin la velocitat en circular per les travesseres.

D'altra banda, el Departament iniciarà durant aquest any la redacció els projectes constructius corresponents a la construcció de variants per evitar el pas per l'interior de nuclis urbans i el condicionament de la carretera entre variants de la C-53 (Tàrrega-Balaguer) i de la C-26 (Balaguer-Alfarràs). Els projectes que es redactin seran compatibles amb un futur desdoblament d'aquest corredor.

El condicionament d'aquests trams i la formació de variants comporten una inversió estimada total de prop de 153 MEUR.

 

Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=4600

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar