L'ANC, CDR, el Consell de la República Catalana i el Col·lectiu Llibertat s'han tornat a reunir aquest dimarts a la Plaça del Morter de Balaguer. S'ha llegit un manifest crític amb les accions del Govern i s'ha parlat de les accions contra el racisme.

Per Ràdio Balaguer
764 visites
11804D4547Ddf04591Afd0C85Fed8197Trobadaalmorter09062020

Aquest dimarts ha tingut lloc una nova trobada de l'ANC, CDR, el Consell de la República Catalana i el Col•lectiu Llibertat, a la Plaça del Morter de Balaguer. La concentració forma part d'una campanya a la que s'han sumat prop d'un centenar d'organitzacions i col•lectius d'arreu del país i que es troben els dimarts a les 8 del vespre. 

A la concentració d'aquest dimarts, s'ha parlat del racisme al Estats Units i de les darreres mobilitzacions que s'han dut a terme com a señal de protesta, entre elles la del passat diumenge a la ciutat de Lleida. 

Sobre aquest tema, s'ha explicat que aquest dijous al programa Més enllà del nas de Ràdio Balaguer i a les 9 del matí, es parlarà amb Papa Diuf, president de l'Associació Africana de la Noguera i Ghana Mbaye, un senegalès resident a Mineapolis, per copsar quina és la situació actual en aquell país i quines són les reclamacions del col•lectiu que s'agrupa sota l'eslògan Black Lives Matter. Aquest programa es podrà descarregar també a la ràdio a la carta. 

Seguidament s'ha fet lectura d'un manifest conjunt de les entitats participants, que ja havia llegit dijous el Col•lectiu Llibertat en la seva trobada, en que es critica les darreres accions del Govern, i es recorda que tot i primer la salut, no s'ha de deixar de banda l'objectiu de la independència. En aquest sentit, s'ha reclamat al Govern que no utilitzi com a excusa la situació actual, per deixar de banda la independència. 

També s'ha reclamat ser lliures i decidir la manera d'actuar a Catalunya des de Catalunya, sense haver de fer cas del Govern de l'Estat. 'Catalunya disposa de personal prou capaç per fer la gestió de la crisi', ha estat la reivindicació. 

A més, davant de l'eslògan de l'estat 'todos unidos', a la trobada s'ha expressat el lema 'todos unidos però sin ellos'. 

La trobada ha acabat emplaçat a retrobar-se el dimarts vinent al mateix lloc i hora, i el dijous amb el Col•lectiu Llibertat al Mercadal. Abans de marxar s'ha entonant el Cant dels Segadors. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar