L'Associació dels Amics dels Cavalls de la Noguera presenta una nova edició de la festa dedicada als cavalls amb importants canvis i novetats
L'Associació dels Amics dels Cavalls de la Noguera presenten una nova edició de la festa dedicada als cavalls amb importants canvis i novetats.
El canvi més important d' enguany és la data, ja que la festa ha passat del primer diumenge de febrer al segon cap de setmana d'abril, concretament els dies 12 i 13. Un canvi que ha estat motivat bàsicament per la climatologia.
A més, enguany la festa guanya un dia i comença el dissabte a partir de les 10 de la nit amb una espectacular actuació. Es tracta d'un espectacle musical Eqüestre, amb una exhibició de doma clàssica al compàs de la música que tindrà lloc al Parc de la Transsegre.
Diumenge a partir de les 9 del matí al primer tram del marge esquerre del riu (passada la nova passarel·la) tindrà lloc una trobada de cavalls i genets d'arreu del territori i un esmorzar de germanor. A continuació, cap a 2/4 d'11 del matí s'oferiran passejades amb camells per la quitxalla i la possibilitat de practicar el tir amb arc.
Cap a les 11 del matí tindrà lloc un altre gran espectacle musical eqüestre diferent al de dissabte a la nit i que també serà una important novetat d'aquesta original festa, amb una exhibició de balls a cavall.
Un cop acabades les activitats a baix al riu, cap a les dues del migdia tots els cavallistes desfilaran des del marge del riu Segre fins a la plaça del Mercadal per tal de fer els tradicionals tres tombs, precedits per tots els animals domèstics i de companyia que vulguin participar a la festa.
Enguany es donaran diferents trofeus per tal d 'incentivar l' assistència dels cavallistes que costarà de superar la de l'any passat que va rondar els 185. Es donarà un trofeu al millor carruatge, un al genet més jove, un al de més edat, un altre al cavall més guarnit i per acabar també hi haurà premis en metàl·lic de 30 , 25 i 20 als animals domèstics més ben guarnits.
Amb aquesta iniciativa s'intenta recuperar els tres tombs destinats a tots els animals i fer una festa on perduri la tradició.
La jornada acabarà, com és habitual, amb un dinar de germanor.