L'equip de la Síndica de Greuges de Catalunya ha visitat aquest dimarts Balaguer per atendre les consultes i queixes de la ciutadania respecte a l'actuació de les administracions i les empreses de serveis
La jornada, que s'ha dut a terme al Casal Lapallavacara, ha comptat amb una elevada participació, atenent un total de 10 visites, de les quals 6 han derivat en la presentació d'una queixa formal. A més, s'han gestionat 14 consultes i videotrucades.
Segons ha explicat a Ràdio Balaguer la tècnica del Servei d'Atenció a les Persones del Síndic, Raquel Abad, els temes tractats han estat molt diversos, destacant qüestions relacionades amb serveis socials, subministrament elèctric, agricultura i educació.
Entre les visites, s'ha comptat amb la d'un grup d'afectats pel mal servei de l'empresa Elèctrica del Montsec, una distribuïdora que dona servei als pobles de la Vall d'Àger i altres zones de les Aspres del Montsec i que acumula anys de mala gestió, denúncies i sancions sense que s'hagin implementat millores significatives. Durant la seva visita han rebut informació sobre com aconseguir resultats més òptims en la seva lluita per aconseguir un servei elèctric digne i sense ensurts.
La visita de l'oficina del Síndica a Balaguer s'emmarca en la gira mensual que realitza l'equip de la Síndica per diferents municipis de Catalunya, amb l'objectiu d'acostar aquest servei a la població i facilitar l'accés a l'atenció personalitzada.
El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.