L'equip de la Síndica de Greuges de Catalunya ha visitat aquest dimarts Balaguer per atendre les consultes i queixes de la ciutadania respecte a l'actuació de les administracions i les empreses de serveis

Per Ràdio Balaguer
456 visites
Ab54F2E179Fb2691A2F07A56Deb95F3Bvisitasndicmar20252

La jornada, que s'ha dut a terme al Casal Lapallavacara, ha comptat amb una elevada participació, atenent un total de 10 visites, de les quals 6 han derivat en la presentació d'una queixa formal. A més, s'han gestionat 14 consultes i videotrucades.

Segons ha explicat a Ràdio Balaguer la tècnica del Servei d'Atenció a les Persones del Síndic, Raquel Abad, els temes tractats han estat molt diversos, destacant qüestions relacionades amb serveis socials, subministrament elèctric, agricultura i educació.

Entre les visites, s'ha comptat amb la d'un grup d'afectats pel mal servei de l'empresa Elèctrica del Montsec, una distribuïdora que dona servei als pobles de la Vall d'Àger i altres zones de les Aspres del Montsec i que acumula anys de mala gestió, denúncies i sancions sense que s'hagin implementat millores significatives. Durant la seva visita han rebut informació sobre com aconseguir resultats més òptims en la seva lluita per aconseguir un servei elèctric digne i sense ensurts.

La visita de l'oficina del Síndica a Balaguer s'emmarca en la gira mensual que realitza l'equip de la Síndica per diferents municipis de Catalunya, amb l'objectiu d'acostar aquest servei a la població i facilitar l'accés a l'atenció personalitzada.

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar