L'organització agrària JARC demana als elaboradors que adeqüin el preu del raïm a les despeses reals dels productors

Per Ràdio Balaguer
614 visites
Ac1B95Fbe722Eddcb40845C7Fccbf672Raim
La petició arriba després de l'esforç que ha suposat tirar endavant la collita d'enguany, tant per les hores dedicades com per la resta de costos econòmics. Enguany, les despeses de mà d'obra, productes fitosanitaris i combustible, poden superar en un 40%  els costos d'un any normal.    
                                                              
Segons JARC, si els elaboradors no adeqüen el preu del raïm a les despeses reals dels productors moltes empreses vitícoles veuran en risc la seva viabilitat. 
Segons aquest sindicat, molts cops els elaboradors afirmen que un augment important del preu del raïm no l'absorbiria el mercat i les vendes baixarien.  Aquests dos últims anys, però, en què el preu del raïm ha fet una pujada considerable a causa de la sequera que ha fet baixar l'oferta, s'ha demostrat que aquest increment és possible, a més de necessari.  
 
En aquest sentit, un exemple són les dades de la Denominació d'Origen Cava que certifiquen que l'any 2017 es van vendre 250 milions d'ampolles amb un impacte econòmic de 1.149,3 milions d'euros, el que dóna una mitjana de 4,55 euros per ampolla de cava venuda. Si a aquestes dades, li afegim que el preu del raïm va estar al voltant dels 0,50 euros per quilo de mitjana i es necessiten 1,2 quilos de raïm per elaborar una ampolla de cava, el valor del raïm per ampolla és de 0,60 cèntims, que representa el 13,2% del preu final de venda.  
 
La sectorial de la vinya de JARC considera que cal canviar l'estratègia de manera solidària i compartida.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar