Unió de Pagesos celebra que el paquet de mesures anunciat pel Govern va “en la línia” de les seves propostes. El sindicat espera "la lletra petita” per fer una valoració de les ajudes per fer front a la guerra a l’Orient Mitjà

Per ACN
85 visites
Protesta Pagesos Increment Costos Guerra

La coordinadora nacional d’Unió de Pagesos, Raquel Serrat, ha celebrat que el paquet de mesures per fer front a les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l’Orient Mitjà anunciat pel Govern va “en la línia” de les propostes que havien fet, però ha dit que està “a l’espera de la lletra petita” per fer una “valoració exacta”. Segons ha informat en un comunicat, el sindicat exigia ajudes directes, l’exempció temporal de l’impost sobre emissions de CO2 i l’establiment de línies financers bonificades. Les tres mesures estan incloses en el pla previst per l’executiu de Salvador Illa, que té l’objectiu de reforçar sectors especialment sensibles a l’encariment de l’energia, com ho són el transport, el sector agrari i la pesca.

En concret, en l’àmbit agrari, es preveuen ajuts per compensar l’augment del preu dels fertilitzants i dels carburants, noves convocatòries per a la protecció de cultius i incentius per millorar l’eficiència energètica, com la implantació de portes voladores a la flota d’arrossegament o l’electrificació de l’aqüicultura.

També es contemplen bonificacions del 50% en serveis d’obertura de nous mercats i accés a informes de risc per a empreses exportadores. En paral·lel, es planteja l’exempció temporal de l’impost sobre emissions de CO per a vehicles lleugers de transport i de taxes vinculades a titulacions de pesca.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar