Comencen a Balaguer els tallers de Càritas 'Treballem els valors'. Es faran als diferents centres educatius de la ciutat.

Per Ràdio Balaguer
895 visites

Dins la campanya institucional de Càritas "Fem Comunitat Acompanyant", s'han iniciat a Balaguer els tallers Treballem els Valors, dels quals en podran gaudir les escoles que ho sol·licitin. Els centres educatius inscrits fins ara de Balaguer són: l'Institut Ciutat de Balaguer, el col·legi Gaspar de Portolà, l'Escola Pia, La Noguera i l'Àngel Guimerà, i l'escola de Ponts, on es faran tallers de Solidaritat, Voluntariat i Comerç Just. 

Aquests tallers es realitzen a Primària i Secundària, tenen una durada de 50 minuts i compten amb un treball cooperatiu i de descobriment de la realitat a partir de les seves pròpies habilitats. Es tracta de jocs adaptats al valor que es vol treballar i a l'edat dels alumnes. 

Aquesta setmana, en el marc de les jornades de la Pau, des de Càritas han visitat l'escola La Noguera de Balaguer on han fet el taller de Solidaritat amb l'objectiu d'educar en valors, claus pel desenvolupament dels alumnes. 

Juntament amb Càritas van participar en la celebració del  Dia de la Pau i la No-Violència a l'escola la Noguera els Mossos d'Esquadra, el Centre veterinari Montsec, LIKA, Nexes socials, CatSalut, el SIAD i la Creu Roja. Des del centre, agraeixen la seva col·laboració i participació en aquesta tasca educativa, per a què els infants siguin i visquin en un món més just, sense violència i solidari.  

Durant la jornada, la comunitat educativa va pensar i escriure els seus millors desitjos, que van penjar dins del símbol de la Pau a l'entrada de l'escola i van cantar tots junts una sèrie de cançons referents a la Pau. 

A la tarda, l'alumnat de primària va participar en una de les set conferències-tallers relacionades amb la Pau, amb l'objectiu que tot l'alumnat tingués un espai de diàleg, debat, opinió i escolta.

L'alumnat d'Educació Infantil, per la seva banda, va gaudir de la lectura de tres contes sobre valors llegits per pares i mares de l'escola.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar