Sánchez anuncia que la mascareta deixarà de ser obligatòria a l'exterior el 26 de juny. Salut lamenta que el govern espanyol no hagi comunicat en comissió l'aixecament de l'obligatorietat de les mascaretes
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest divendres que el Consell de Ministres es reunirà de manera extraordinària el proper dijous 24 de juny per aprovar una modificació de la llei que regula l'ús obligatori de la mascareta.
Així, segons Sánchez, aquest canvi normatiu provocarà que la mascareta deixi de ser obligatòria en espais a l'aire lliure a partir del següent dissabte, 26 de juny. Sánchez ho ha explicat en la seva intervenció durant la clausura de les jornades anuals del Cercle d'Economia celebrades a Barcelona, i ho ha emmarcat en el seguit de circumstàncies que, segons ell, demostren la millora de la situació pandèmica a Espanya.
La secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha lamentat poc després, que l'aixecament de l'obligatorietat de les mascaretes a l'exterior a partir del 26 de juny, que el president espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest divendres, no s'hagi comunicat abans en les comissions tècniques i de coordinació que han mantingut en els darrers dies el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes.
Segons Salut, fins ara tenien esborranys tècnics no discutits en comissió. Cabezas ha recordat que havien insistit a abordar el tema i que la posició de Catalunya era que les mascaretes deixessin de ser obligatòries a l'aire lliure, amb bombolla i amb distàncies. Amb la modificació de la llei estatal, el Govern no haurà d'aprovar cap norma específica.
Salut està pendent ara com el govern espanyol regula l'aixecament de l'obligatorietat de les mascaretes a l'exterior i quines condicions hi posa. Des de la conselleria apunten que, com que el seu ús està regulat ara per llei estatal, quan aquesta es modifiqui, el Govern no haurà d'aprovar una normativa específica a Catalunya.